codi bones pràctiques CPAC
 
Usuari
Contrasenya
 

Inici / Noticies

Branded Content, la tècnica que naturalitza la publicitat i financia l'audiovisual
01/07/2014

30 de juny de 2014, de 19 a 21 hores

A la sala d'actes del CPAC (c/ Casp, 130. Edifici COACB. Barcelona)

Activitat gratuïta, cal inscriure's al formulari que trobareu al peu

A càrrec de Francisco Oteo, professor d'empresa i entorn econòmic empresarial de l'activitat publicitària.



El branded content o brand content és una tècnica publicitària consistent a considerar natural la publicitat, incloent-la de manera no intrusivo, no tan sols en un contingut audiovisual, sinó com a fil conductor d'un d'aquests continguts.

Com les mateixes paraules indiquen, es tracta de crear continguts en els quals les marques tinguin protagonisme. Aquest protagonisme ha de ser subtil i concorde al guió, perquè el consumidor ho percebi com una informació natural, és a dir, no coercitiva en la potencial compra. L'important és considerar a les marques com alguna cosa inherent a la societat en la qual vivim. Es tracta, en definitiva, d'encapsular la publicitat, de barrejar-la en les càpsules audiovisuals.

Com diu Javier Regueira, el branded content és com una “nova manera d'entendre la comunicació publicitària”. Si abans els anuncis eren missatges comercials que basaven el seu èxit en la repetició i la interrupció en blocs, ara són missatges encapsulats en continguts que el consumidor SÍ vol rebre.

Parlar de branded content no és parlar de campanyes, és parlar de transversalitat. El consumidor és usuari de l'audiovisual. Se li ofereix contingut i publicitat, però publicitat que sí li plagui veure. És win-win.
I és un model no intrusiu en el qual:

  1. L'anunciant disposa d'una publicitat eficaç en el plànol cognitiu, en l'afectiu i en la intenció de compra.
  2. El consumidor/espectador: i) No paga per veure, ii) Rep informació comercial (importantíssim per minorar costos d'informació) i, iii) Evita interrupcions del contingut audiovisual amb anuncis.
  3. El sector audiovisual: i) Aconsegueix finançament i ii) evita dependència del poder polític (menys subvencions)

Finalment, el branded content permet la possibilitat d'actuar en altres dimensions, no només en el camp audiovisual, sinó en camps tan curiosos com el de videojocs, càpsules de mòbil o tabletas, al món acadèmic, o en el social. I això es realitza en el que s'ha manat cridar transmedia.

Estem davant un canvi de model que pocs van aventurar a pronosticar i ara molts miren amb atenció, perquè s'han trencat les barreres de la vergonya publicitària i la societat està cansada que li diguin que la publicitat és malèfica i diabòlica. És cert que hi ha publicitat d'aquest tipus, com la telefònica intrusiva, però la publicitat que tots coneixem, si està ben feta, és el millor lubrificant per a l'economia de mercat, ergo no hi ha gens de dolent en ella… i si a més, té la capacitat de finançar a la indústria audiovisual, molts productors començaran a tenir al branded content com una esperança en aquests temps de crisis.

Francisco Oteo
Nascut a Barcelona en 1957. Casat i pare d'un fill.

Llicenciat en Ciències Econòmiques, Sociologia i Politologia per la Universitat de Barcelona i doctorant en Humanitats per la Universitat Abat Oliba-CEU, amb una tesi relacionada amb el branded content.

Ha exercit càrrecs executius en Henkel Ibèrica, Tagg, Central Media, Difusió & Audiències i Aenne Basta Verlag.

Fundador del Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya, amb carnet de col·legiat nº 2, ha estat docent a la Universitat de Girona, CEF-UDIMA i Blanquerna-Ramon Llull. En l'actualitat ho és de la Universitat Abat Oliba-CEU.

Descarrega't la ponència


Descarregar Document




Comparteix:  

<< Tornar

21.11.2019
::PROCLASS:: 21/11 - Propietat Intel·lectual i drets d'autor

veure més

veure més

Nom
Email

CPAC Col·legi Professional de l'Audiovisual de Catalunya · Tel./Fax. 93 265 81 94 · · c/Casp 130, edifici COACB 08013 Barcelona   · disseny web· legal